Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2
Zasedání zastupitelstva
3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

 

Sazebník úhrad za poskytování informací

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí 8.00 - 12.00, 13.00 - 17.00
    středa 8.00 - 12.00, 13.00 - 17.00

  2. Telefonické podání: 582 388 327
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@morice.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Mořice 68, 798 28 Mořice.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v Mořicích, Mořice 68, 798 28 v úředních dnech a hodinách:

pondělí 8.00 - 12.00, 13.00 - 17.00
středa 8.00 - 12.00, 13.00 - 17.00

Telefonické podání: 582 388 327
Poštou na adresu Obecní úřad, Mořice 68, 798 28 Mořice.
Elektronicky na e-mail: obec@morice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 3xuawvr
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15 dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Ověření podpisu a listin

  • správní poplatky za jeden podpis 50 Kč
  • správní poplatky za stránku také 30 Kč
  • správní poplatek e-legalizace 50 Kč

Czech POINT

Je místo pro komunikaci občana s veřejnou správou. Tento projekt se snaží soustředit všechny agendy, které vyžadují práci s písemnými dokumenty - ať už převodem elektronického dokumentu do papírové podoby (ověřené výpisy), tak i převodem písemného dokumentu do podoby elektronické (elektronizace dokumentů).

Výpisy z registrů

Výpis z katastru nemovitostí

Co dostanete: Úplný výpis Listu vlastnictví, částečný výpis Listu vlastnictví
Co potřebujete vědět: Katastrální území, číslo listu vlastnictví, číslo nemovitosti
Webový portál registru: http://nahlizenidokn.cuzk.cz/
Kolik to bude stát: správní poplatek 100 Kč za první stránku, za každou další 50 Kč

 

Výpis z obchodního rejstříku

Co dostanete: Úplný výpis z obchodního rejstříku
Co potřebujete vědět: IČ (identifikační číslo)
Webový portál registru:http://www.justice.cz/
Registr ekonomických subjektů:http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares.html
Kolik to bude stát: správní poplatek 100 Kč za první stránku, za každou další 50 Kč

 

Výpis ze živnostenského rejstříku

Co dostanete: Úplný výpis z veřejné části živnostenského rejstříku
Co potřebujete vědět: IČ (identifikační číslo)
Webový portál registru: http://www.rzp.cz/
Registr ekonomických subjektů: http://www.info.mfcr.cz/ares/ares.html/
Kolik to bude stát: správní poplatek 100 Kč za první stránku, za každou další 50 Kč

 

Výpis z rejstříku trestů

Co dostanete: Výpis z Rejstříku trestů
Co potřebujete: platný doklad totožnosti

Jedná se o neveřejnou evidenci informačního systému veřejné správy
Kolik to bude stát: správní poplatek 100 Kč

Pokud nebude moci Rejstřík trestů zaslat pověřenému orgánu výpis neprodleně, bude sepsána žádost, kterou musí žadatel opatřit kolkem ve výši 100 Kč a bude odeslána na Rejstřík trestů k vyřízení (pouze v tomto případě kolek). Žadatel musí prokázat totožnost a musí mít přiděleno rodné číslo. To znamená, že výpis se může vydat cizincům pouze v případě, že mají přiděleno rodné číslo.

 

Výpis z bodového hodnocení řidiče

Nová služba Czech POINTu Výpis bodového hodnocení řidiče, umožňuje občanům na kontaktním místě veřejné správy zjistit stav trestných bodů (bez bodů ve správním řízení). Výpis je poskytován z Centrálního registru řidičů vedeného Ministerstvem dopravy, jehož součástí je právě i evidence bodového hodnocení. Tento výpis má pouze informativní charakter pro občany, nenahrazuje výpis z karty řidiče pro styk s úřady.

 

Vydávání výpisů o trestných bodech řidičů kontaktními místy veřejné správy je upraveno zákonem č. 480/2008 Sb.

O výpis může zažádat pouze žadatel sám, nebo jím určený zmocněnec. Osoba, která na pracovišti Czech POINT o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas) a musí mít přiděleno rodné číslo. Nepovinně je možné v žádosti i udávat číslo řidičského průkazu. Výpis lze vydat i cizincům, kteří mají například trvalé bydliště v České republice. Na pracovištích Czech POINT lze vydávat výpisy i zplnomocněncům, kteří žádají o výpis na základě úředně ověřené plné moci.

Správní poplatek, který žadatel zaplatí na samosprávních úřadech je za první stránku max. 100 Kč a za každou další max. 50 Kč. U ostatních provozovatelů kontaktních míst (Česká pošta, Hospodářská komora, notářství) se poplatek řídí vnitřními sazebníky jednotlivých organizací - např. výpis získaný na Czech POINTu České pošty stojí 69 Kč.

 

Vydání ověřeného výstupu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů

Seznam kvalifikovaných dodavatelů je veden Ministerstvem místního rozvoje jako součást Informačního systému o veřejných zakázkách. Ministerstvo místního rozvoje do seznamu zapisuje dodavatele, kteří splnili kvalifikaci podle § 53 a § 54 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, splnění kvalifikace doložili ministerstvu příslušnými doklady a zaplatili správní poplatek.

Tato služba je především určena firmám a dodavatelům, kteří mají zájem se ucházet o veřejné zakázky. Výpisem ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů tak může dodavatel v zadávacím řízení nahradit doklady prokazující splnění základních a profesních kvalifikačních kritérií. Zadavatel je povinen výpis ze seznamu uznat, není-li starší více než 3 měsíce.

Jde o veřejný rejstřík, požádat o výstup může kdokoliv. Pro získání výstupu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů je nutné znát pouze identifikační číslo organizace.

Vydání první strany výpisu je opět zpoplatněno částkou, jejíž maximální výše je zákonem omezena na 100 Kč; každá další strana výpisu je zpoplatněna částkou, jejíž maximální výše je zákonem omezena na 50 Kč.

  

Přihláška k trvalému pobytu

  • občana od 15 let
  • za úkon účtujeme 50 Kč

Občanské průkazy a pasy nevyřizujeme!

Portál občana